ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

میمون‌های سایبری ایران زرنگ‌تر شدن

| يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

گاهی اوقات بعضی دوستانم گله می‌کنن که این چه وضعی هست که یک سری سلبریتی با دلقک‌بازی و حرفای بی‌سر‌و‌ته زدن توی فضای مجازی اینقدر طرفدار دارند اما خیلی آدمای محترم رو کسی دنبال نمی‌کنه؟
بعد هم از ملت گله می‌کنن که چرا این‌طوری شدن و افسوس می‌خورن و آه می‌کشن و می‌گن وضعیت خوبی نیست.
من خب چون قبلا هم از این جور گله‌مندی‌ها دیده بودم، حرف‌هاشون که تمام شد، تصمیم گرفتم به زبان ساده توضیح بدم که چرا دلقک‌ها توی فضای مجازی پرطرفدار هستن.
ببینید اگه به باغ‌وحش تشریف برده باشید، معمولا اطراف قفس میمون‌ها خیلی شلوغه و مراجعه‌کننده‌ها با خودشون نمی‌گن مثلا دیدن میمون‌ها بی‌کلاسی محسوب می‌شه و اگه برم دم قفس مارها یعنی آدم با کلاسی هستم! علتش اینه که میمون‌ها از نظر ظاهری بیشترین شباهت رو به ما دارن و چون یک مقدار هم هوش یادگیریشون بیشتر از بقیه حیوانات هست، کارهایی می‌کنن که مردم سرگرم می‌شن.
هفته قبل اما دو تا از میمون‌های سایبری ایرانی کاری کردن که حسابی سر و صدا به پا کرد و البته من یک مقدار نگران شدم که اوضاع داره خطرناک می‌شه و اینا وارد فاز جدیدی دارن می‌شن.
یکی از این میمون‌ها به طرفداراش گفته بود 12 میلیون کامنت تو صفحش بذارن تا رکورد جهانی رو جابجا کنه. این اتفاق البته افتاد و بیشتر از تقاضای این میمون هم کامنت جمع شد.
یکی دیگه از میمون‌های سایبری ظاهرا با یک خانمی وارد دعوا شده بود و به طرفداراش گفته بود که صفحه اون خانم رو ریپورت کنن تا از اینستاگرام حذف بشه. طرفدارا هم این کار رو کرده بودن.
از قضا این موضوع خیلی هم سر و صدا کرده بود و یه سری مطلب و گزارش و کاریکاتور از دعوای این میمون سایبری و فحاشی‌هاش منتشر شده بود. نکته جالب‌تر اینکه هیچ شکایت رسمی هم از دو طرف ماجرا به ثبت نرسیده بود.
می‌خوام همینجا از فرصت استفاده کنم و بگم، باید بسیار مراقب و هوشیار باشیم که میمون‌های سایبری ایران زرنگ‌تر شده و وارد یک فاز جدید و حرفه‌ای شدن.
ببینید توی آمریکا، ساختن سلبریتی‌ها یک صنعت محسوب می‌شه. یعنی یه سری آدم و شرکت‌ها هستن که شما می‌تونید با پرداخت پول بهشون، کاری کنید که شما رو به صدر توجه مردم در اخبار، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برسونند.
در یک نمونه از کارهایی که فعالان صنعت سلبریتی آمریکا مشغولش هستند، مدیر برنامه سلبریتی‌ها باید به شکل مداوم، نقشه‌ها و برنامه‌های کاذب و ساختگی برای سوژه‌هاشون درست کنن تا همیشه اون‌ها رو در صدر توجه طرفداراشون نگه دارن. دعواهای الکی، تصادف‌های ساختگی، فیلم‌هایی که مثلا از زندگی خصوصی‌شون لو رفته و کارهایی از این دست.
خلاصه خواستم بگم آماده باشید که توی ایران هم از این دعواهای ساختگی و جمع‌کردن طرفدار و جلب توجه رسانه‌ها انگار از طرف مدیر برنامه میمون‌های سایبری ایران کلید خورده و با وضع فعلی کشور، همین یکی رو کم داشتیم.
عزت زیاد
آق فری

 

  • ۹۸/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">