ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از دکمه فیلترینگ تا دکمه قطع اینترنت

| دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۳۲ ق.ظ | ۱ نظر

یه زمانی توی ایران نگرانی کاربران اینترنتی، محدود به مسایل جزیی مثل فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های پرمخاطب بود!
برای رفع این دغدغه زمانی رییس‌جمهور اعلام کرد که قول می‌دهد دست وزیر ارتباطات روی دکمه فیلترینگ نرود.
برای این موضوع هم یه سری دست و جیغ و هورا کشیدن و تیتر رسانه‌ها شد و خلاصه خیلی شلوغش کردن.
چند وقت بعد همه دیدن دکمه فیلترینگ از قضا خیلی هم روان و بدون هیچ اختلالی کار می‌کنه و مشکلی از این بابت نیست. بعد یه عده رفتن سراغ وزیر ارتباطات که ای بابا پس چرا این دکمه مرتب داره کار می‌کنه که پاسخ شنیدن بنده کاره‌ای نیستم و یه کمیته‌ای هست که اونجا تصمیم می‌گیرن.
فقط این وسط من نفهمیدم اگه دکمه فیلترینگ اساسا دست وزیر ارتباطات نبوده، پس چرا رییس‌جمهور چنین قولی داد و کلی هم دست و جیغ و هورا کشیدن؟ مثل این می‌مونه که مثلا من قول بدم چیزی گرون نشه. بعد که گرون شد و همه اومدن سراغم بگم من پای قولم هستم و من که گرونش نکردم؟!
اتفاقا توی چند روز گذشته یه فیلمی هم بین کاربرا داره دست به دست می‌شه که البته مربوط به چند سال قبله و باز به نقل از رییس‌جمهور اعلام شده که اینترنت قطع نخواهد شد. حالا ظاهرا دکمه قطع اینترنت هم به خوبی داره کار می‌کنه و وقتی دوباره از وزیر ارتباطات پرسیدن که اینترنت چه زمانی وصل می‌شه، گفتن شورای امنیت کشور که وزیر کشور رییسش هست مسوول قطع اینترنته و ما نمی‌دونیم کی وصل می‌شه.
خلاصه اوضاع عجیبی شده و دیگه فکر کنم کسی نگران دکمه فیلترینگ نیست و همه نگران مرتب کار کردن دکمه قطع اینترنت هستن.
حالا این وسط 30 تا نماینده تهران هم در حالی‌که تقریبا هزار تا مصاحبه از وزیر ارتباطات منتشر شده بود که قطع اینترنت دست من نیست، یه نامه زدن به وزیر ارتباطات که لطفا اینترنت رو وصل بفرمایید!
یعنی ما توی این هاگیر و واگیر موندیم نماینده‌های مجلس نمی‌دونن بالاخره قطع اینترنت به وزارت ارتباطات مربوط نیست یا هست؟
از اینا که بگذریم توی روزهای گذشته یه چیزی توی مایه‌های جوک بین کاربرای اینترنت رد و بدل می‌شد که با طولانی‌تر شدن قطع اینترنت ظاهرا بعضیا می‌گن نه بابا جوک نیست!
ماجرا از این قراره که می‌گن روزی که اینترنت قطع شد، چون باید سریع و محکم قطع می‌شد، مسوول مربوطه خیلی محکم کوبیده روی دکمه قطع اینترنت. به شکلی که دکمه خراب شده و حالا علت اینکه قطع اینترنت طولانی شده اینه که در حال تعمیر دکمه هستن!
این احتمالات به اون خاطر مطرح شد که در بسیاری از نقاط کشور مشکل خاصی مشاهده نمی‌شه و از این جهت ادامه قطع بودن اینترنت محل سواله. البته کارشناسان بی‌خبر از همه جا یه سری احتمال هم مطرح می‌کنن که شاید قراره این وضعیت ادامه داشته باشه تا به این ترتیب کمک بشه مشکلات شبکه داخلی کشور رفع بشه.
خلاصه ما هم مثل شما و مسوولان وزارت ارتباطات و نمایندگان مجلس، از زمان رفع مشکل اینترنت بی‌خبریم و باید منتظر بمونیم ببینیم مشکل اصلی چیه؟
عزت زیاد
آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۸/۰۹/۱۱

نظرات  (۱)

فیلتر هم که بکنند باز هم می شه از فیلتر رد شد.مگر اینکه کلا همون کاری را با اینترنت بکنند که در اشوب های 98 کردند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">