ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان فناری اطلاعات با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی تنها ۱۱درصد از روند هوشمندسازی خود را انجام داده‌اند، گفت این در حالی است که این تکلیف ۲۰درصد تا پایان سال بوده است.
محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سوال که برای دستگاه‌های دولتی که هنوز به پنجره ملی هوشمندسازی متصل نشده‌اند چه برنامه‌ای دارید، اظهار کرد: دستگاه‌های دولی موظفند در گام اول هوشمندسازی خود را تکمیل کنند و این مهمترین بخش کار است، هوشمندسازی رهم یعنی بدون دخالت نیروی انسانی و بدون اخذ مدارک هویتی از کاربران خدمت مورد نیاز را ارائه کنند. 
وی افزود: امسال برای هوشمندسازی دستگاه‌های دولت ۲۰درصد در نظر گرفته شده بود و بر اساس گزارشات واصله تنها ۱۱.۶ درصد هوشمندسازی انجام شده است، این رقم نشان می‌دهد که دستگاه‌ها هنوز با عدد در نظر گرفته شده فاصله زیادی دارند. 
خوانساری درباره علت کند بودن روند اتصال دستگاه‌های دولتی به پنجره ملی خدمات هوشمند، گفت: هوشمندسازی نیاز به بازتعریف فرایند و خدمات دارد که در همین راستا هم با سازمان امور استخدامی در تعامل هستند. 
وی افزود: روند هوشمندسازی زمان خواهد برد، شاید دستگاه‌ها باید زودتر کار را آغاز می‌کردند اما الان هم موظف هستند خود را به درصد پیش بینی شده برسانند. 
خوانساری تاکید کرد: یک کمیته نظارت بر هوشمند سازی خدمات دستگاه‌ها وجود دارد که به صورت منظم جلساتی را برگزار می‌کند تا دستگاه‌ها بتوانند خدمات خود را بعد از بازمهندسی به صورت هوشمند با استفاده از ظرفیت‌هایی که سازمان فناوری اطلاعات در مرکز تبادل اطلاعات دولت ارائه می‌کند، به مردم ایران ارائه کنند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات درخصوص مرکز تبادل اطلاعات دولت، نیز خاطرنشان کرد: وظیفه مرکز تبادل اطلاعات دولت این است که به دستگاه‌هایی که پایگاه داده‌هایی داشته و نیاز به خدمت استعلامی دارند را در اختیار دستگاه‌های متقاضی قرار دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">