ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور اسناد الکترونیکی از ماه آینده

| سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور اسناد الکترونیک در ماه آتی خبر داد و گفت: با صدور این اسناد شاهد کاهش جعل و بالا رفتن ضریب امنیتی خواهیم بود و دانش حقوقی سردفتر در تنظیم اسناد رسمی بسیار پراهمیت است.
خبرگزاری میزان - حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پنجمین مراسم تحلیف سردفتران جدیدالانتصاب گفت: طی ۶ ماهه اخیر ۵ مراسم تحلیف برای بیش از یک‌هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری در سازمان ثبت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه و منصب سردفتری به عنوان نمایندگان قوه قضاییه نقش خطیری در تنظیم سندرسمی دارد، افزود: سند رسمی یک ادله اثبات دعوا و ابزار اثبات کننده حق است که ترکیبی از اقرار و شهادت است و تنظیم سند رسمی آثار حقوقی فراوانی دارد و محل انکار و تردید نیست مگر در موارد خاصی که ادعای جعل مطرح باشد.

بابایی با اشاره به نشست با رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون فدرال سردفتران روسیه، عنوان کرد: انتخاب سران دفاتر و تنظیم دفاتر در فدراسیون روسیه از فرایند پیچیده‌ای برخوردار است و منصب سردفتری با قضاوت و دیگر شغل‌های حساس برابری دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: اختیار سردفتر در تنظیم اسناد رسمی نیز کامل نبوده و یک مرجع واسط اصالت و صحت مدارک را تأیید کرده و پس از آن به سردفتر اجازه تنظیم سندرسمی داده می‌شود.

وی افزود: حال در کشور ما فرایند انتخاب سردفتر مطابق با قوانین موجود سهل شده است، اما صلاحیت اخلاقی و فنی سردفتر باید احراز شود و اگر یکی از متعاملین شرایط تنظیم عقود را دارا نبود باید از تنظیم سند اجتناب کرد.

بابایی با تاکید بر اینکه بیش از ۴۰ سامانه در دفاتر اسناد رسمی ارائه سرویس می‌دهند و سازمان ثبت با ۲۰۰ دستگاه ارتباط وب سرویس دارد، گفت: برای حفظ جایگاه و شان سردفتر، دانش حقوقی سردفتر در تنظیم اسناد رسمی بسیار پراهمیت است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: امروز سازمان ثبت در تعامل با نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در امر هوشمندسازی چهره جدیدی را برای ذی‌نفعان رونمایی کرده و تا پایان مردادماه در ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت، فرایند هوشمندسازی نهادینه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در نسل سوم از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار داریم، عنوان کرد: با صدور اسناد الکترونیک در ماه آتی شاهد کاهش جعل و بالا رفتن ضریب امنیتی هستیم.

رئیس سازمان ثبت به حدنگاری ۹۹ درصدی اراضی ملی، حدنگاری ۵۲ درصدی اراضی کشاورزی و افزایش وصول معوقات بانکی اجرای اسناد رسمی و دیگر اقدامات شاخص سازمان ثبت اشاره کرد و گفـت: در سالی که مزین به رشد تولید با مشارکت مردمی است، امید داریم که در نسخه جدید سند تحول قوه قضاییه، سازمان ثبت در هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرایند‌ها همچون گذشته باشتاب پیش رود.

در ادامه سعادتیان معاون اسناد سازمان ثبت، گفت: منصب سردفتری از مشاغل حساس کشور است و به عنوان تنها مرجع تنظیم کننده سند رسمی با رعایت قوانین و مقررات جاری شناخته شده که به طبع آن دارای مسئولیت شرعی، مدنی و انتظامی است.

سعادتیان افزود: با حفظ کرامت و حرمت مراجعان باید امانت‌دار خوبی در تنظیم اسناد آن‌ها باشید و مفاد سند به طرفین تفهیم شود تا در این میان تضییع حقی صورت نگیرد.

وی گفـت: تعداد ۳ هزار و ۴۷۱ نفر از پذیرفته شدگان باید دوره کارآموزی طی کنند که در این مسیر از ظرفیت اساتید مجرب و حقوقدانان برجسته کشور استفاده شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">