ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم نگاه فرصت محور به حوزه اقتصاد دیجیتال کشور

| دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

علیرضا جاوید عربشاهی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در دومین نشست بررسی مهمترین راه‌کارهای رفع خلاءها و بهبود ساختار شوراهای عالی از منظر دولت و دستگاه اجرایی، گفت: تشکیل شوراهای عالی یک اقدام راهبردی و مهم در سطح کشور برای برطرف نمودن موانع و اخذ تصمیم گیری‌های کلان بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و البته به‌صورت فراقوه‌ای است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، وی در ادامه افزود: باید به شیوه فعالیت و ورود به مسائل کشور توسط این شوراها توجه جدی شود، در واقع این شوراها تشکیل شده‌اند تا به مسائل کلان و ابرپروژه‌های مهم کشور ورود نمایند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این نشست با تاکید بر عدم ورود به جزئیات و ضوابط اجرایی دستگاه‌ها و نهادهای کشور توسط شوراهای عالی، تصریح کرد: شانیت شوراهای عالی کشور در ورود به جزئیات و فعالیت‌های اجرایی دستگاه‌ها و نهادهای کشور نیست و باید بدنبال برطرف نمودن خلاء‌ها و موانع موجود در حوزه‌های مختلف باشند.

علیرضا جاوید عربشاهی با اشاره به اینکه نگاه تصمیم‌گیران و سیاستگذاران در حوزه فناوری‌ها باید فرصت‌محور باشد و چشم‌انداز در نظر گرفته شده این است که باید ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور از اقتصاد دیجیتال باشد.

وی در ادامه افزود: البته در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تلاش بر این است که نگاه فرصت‌محور بر دیگر نگاه‌ها غلبه داشته باشد و با همین نگاه ماموریت داریم تا فضای کسب و کار الکترونیکی کشور برای ورود جوانان خلاق و نوآور تسهیل گردد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز تتا در پایان ضمن ارائه انتظارات از شورای عالی فضای مجازی، گفت: تشکیل این شورا با دستور رهبر معظم انقلاب اسلام و برای پاسخ به ضرورت‌های حضور و فعالیت در عرصه فضای مجازی بود و باید از این فرصت مهم در راستای بهبود فضای کسب و کار در کشور بهره برداری نمود و شورای عالی فضای مجازی این امکان را دارد تا با حمایت از نهادهای تصمیم‌گیر در این حوزه به تحقق این مهم کمک جدی نماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">