ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجوز سندباکس وزارت ارتباطات صادر شد

| سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۰۴:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

مجوز سندباکس که فرآیند فعالیت کسب و کارها را به شکل ساده و در عین حال سریع فراهم می‌کند برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در جلسه کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های آزمون صادر شد.
به گزارش سازمان فناوری اطلاعات صبح امروز سی و سومین جلسه کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های آزمون با حضور محمد خوانساری-معاون وزیر ارتباطات- و به ریاست احمد تقوایی نجیب- رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی- برگزار شد.

در این جلسه که حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات و سایر اعضای کارگروه نیز حضور داشتند با رای قاطع اکثریت، مجوز سندباکس (Sandbox) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر شد.

اعتبار مجوز سندباکس، یک ساله است و در صورت داشتن عملکرد مناسب و صحیح تمدید خواهد شد. مجوز سندباکس، در راستای انجام ماموریت سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه تنظیم‌گری صادر شده است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، سندباکس نوین‌ترین روش تنظیم‌گری به شمار می‌رود و یکی از اقدامات حمایتی سازمان فناوری اطلاعات ایران از کسب و کارهای فناورانه است. مجوز سندباکسِ تنظیم‌گریِ سازمان فناوری اطلاعات ایران، فضا و محیطی کنترل شده است که کسب و کارهای نوظهور و فناور با حضور در آن می‌توانند، برای زمانی محدود و با تعداد کاربران معین به فعالیت و ارائه خدمات بپردازند. در واقع می‌توان گفت سندباکس، فرآیند فعالیت کسب و کارها را به شکل ساده و در عین حال سریعی فراهم می‌کند.

سندباکس یا محیط آزمون بخشیِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل مجموعه‌ای از سازوکارهای مقرراتی، فناورانه، تسهیل‌گر و حمایتی است که به منظور بررسی، ارزیابی و سنجش موضوع مورد درخواست متقاضی و به پیشنهاد کمیته تخصصی، ضمن حفظ شرایط کنترلی مصوب شورای راهبری و در تعامل با کارگروه مدیریت یکپارچه ایجاد می‌شود. در این دستورالعمل، ارکان محیط آزمون در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل شورای راهبری، کمیته تخصصی، کمیته هماهنگی و دبیرخانه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">