ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروژه «جی‌نف» تا پایان اردیبهشت تکمیل می‌شود

| دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: ثبت موقعیت مکانی ۱۱۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر در پروژه «جی‌نف» به اتمام رسیده و تا پایان اردیبهشت در همه نقاط پایان می‌یابد.
به گزارش آنا، امروزه خریدهای اینترنتی و برخط تقریبا جایگزین خریدهای حضوری شده و مردم ترجیح می دهند به صورت برخط خرید کنند. از این رو بخش مهمی از جابه‌جایی و ارسال کالا از طریق شرکت ملی پست به عنوان واسطه صورت می گیرد. به همین دلیل شرکت ملی پست برای خدمات‌رسانی بهتر و دقیق‌تر نیازمند آدرس‌های جزئی و دقیق است. این نیاز باعث شد که پروژه «جی‌نف» از سال ۹۵ کلید بخورد تا نقشه و آدرس را به کد پستی لینک کند. در این صورت به‌راحتی می‌توان موقعیت جغرافیایی یک کد پستی را روی نقشه مشاهده کرد. همچنین براساس این طرح، موقعیت مکانی و اطلاعات نقشه‌ای برای همه آدرس‌های دارای کدپستی لینک و براین اساس می‌توان آدرس دقیق تمام موقعیت‌ها را ذکر کرد.

در همین راستا رضا ربانی مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا پیرامون پروژه «جی‌نف» گفت: برای تحقق هرچه بهتر دولت الکترونیک پروژه «جی‌نف» به عنوان پروژه‌ای ملی تعریف شد که متولی آن شرکت ملی پست است. «جی‌نف» آدرس استاندارد و منحصر به مکان را ایجاد می‌کند که همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی با استفاده از این پایگاه به درک واحدی از آدرس یک مکان می‌رسند.

ربانی با اشاره به اهداف این پروژه توضیح داد: ایجاد پایگاه‌های زیرساخت فنی دولت الکترونیک، ساماندهی مدیریت و نظارت اثر بخش بر ارائه خدمات الکترونیک  افزایش مسئولیت پذیری و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی و شفاف‌سازی فعالیت‌های مکان محور با استفاده از این پایگاه توسط این پروژه محقق می‌شود.

وی افزود: تجمیع اطلاعات مکان‌های کل کشور هم در این پایگاه اتفاق می‌افتد و اطلاعات توصیفی به نقشه‌های منطقه‌بندی شده متصل و ارائه اطلاعات مکانی به صورت برخط به همه دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی و احاد جامعه کشور ارائه می‌شود.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه این طرح از سال ۹۵ آغاز شده گفت: اکنون در پروژه «جی‌نف» ۱۱۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر به اتمام رسیده و تا یک ماه آینده ۳۰۰ شهر دیگر تکمیل می‌شود. این ‍‍‍‍‍‍‍‍‍پروژه تا پایان اردیبهشت در همه نقاط سطح شهرها پایان می‌یابد و از ابتدای خرداد ۱۴۰۳ عملیات پوشش نقاط روستایی را انجام خواهیم داد.

ربانی گفت: اجرای درست این پروژه نیازمند همیاری چند دستگاه با یکدیگر است و از آنجایی که برای نقاط شهری و یا روستای به آدرس‌های دقیقی نیاز بود، از سال گذشته پیگیری‌های مستمری صورت گرفت تا این عقب ماندگی جبران شود و پروژه به بهره برداری کامل برسد. البته در بحث روستایی مشکلاتی بود که باعث تأخیر در اجرای پروژه شد که با حمایت‌های وزیر ارتباطات و سایر دستگاه‌ها مثل بنیاد مسکن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان دستگاه‌های همکار ما را در تکمیل این پروژه یاری کردند و امیدواریم تا پایان شهرویور ۱۴۰۴ حدود ۳۷ هزار روستای بالای بیست خانوارهم در این پروژه به اتمام برسد.

وی گفت: مکان‌هایی که ژئوکدینگ صورت گرفته شامل  ۱۱۰۰ شهراست و در بستر اینترنت برای آحاد جامعه قابل رویت است که با مراجعه به آدرس سایت gnaf.post.ir/portal قابل بهره برداری است.

ربانی گفت: در پروژه های ملی چند دستگاه به عنوان سازمان‌ها و دستگاه‌های همکار کار می‌کنند. از همکاری وزارت کشور و سازمان دهیاری‌ها شهرداری‌ها، بنیاد مسکن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان نقشه برداری که با اجرای درست و سریع ما را در تکمیل این پروژه کمک کردند سپاسگزاریم.

  • ۰۳/۰۲/۱۰

شرکت پست

طرح G-NAF

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">